panik før afgang

Lige et par hurtige billeder med tøjet in action fra idag. Ikke de skarpeste billeder, men de er der da ;o) Og det vises tydeligt at Almas kjole får masser af sving på når hun danser. Og flere af de andre gæster spurgte til podernes tøj, og ja så bliver jeg jo altså lidt stolt. Både af mit lækre afkom <3 men også af min kunnen ved symaskinerne.


At morgenen så startede med oplægning af ærmerne på Almas kjole inden afgang er jo en anden sag. Hun ville ikke prøve kjolen den anden dag, og ja det måtte jeg bøde for idag. Måtte klippe ribkanterne af, lægge flere cm op og sy dem på igen - og trods det stunt var de stadig rigeligt lange! Hrmf - note til mig selv, vær mere obs på ærmelængde hihi. O få ALTID poderne til at prøve tøjet på inden selve dagen det skal bruges.

Og de trætte poder sov alle på vej hjem i bilen og havde virkelig hygget sig idag. Og de var glade for at deres fætter også var der til at hjælpe med at sætte gang i løjerne ;o)

Leave a comment

prototype vol II

Så fik jeg justeret lidt mere på buksemønstret til Villads, og syet et par lækre bredriflede fløjlsbukser i en lækker bomulds/polyester fløjl mix fra den lokale stofkælder. Denne gang satte jeg flere detaljer på - og de blev SÅ fine. Her er prototype vol II:


De er lagt dobbelt op, så de hurtigt kan lægges en tand ned ved blot at pille en enkelt stikning op, når den lille fyr vokser sig lidt højere, for de er godt brede og burde passe længere i bredden end længden.

Og så har jeg nu idag - dagen før - fået styr på ungernes tøj til  mormor og morfars 2x60 års fødselsdag imorgen. Jeg er jo i god tid.


Og hold nu op jeg glæder mig til at putte ungerne i det her tøj imorgen!

Leave a comment

3 pink stjerner

Nu har jeg igen haft yndlingsbladet fra Ottobre i brug - nemlig 4/2012. Et virkeligt godt blad spræng fyldt med lækre mønstre. Og jeg lavede lidt om på mønstret på den lækre kjole jeg før har haft syet til Alma, fordi jeg forlængede bærestykket med 5 cm og ærmerne med 2 cm og så har jeg sat brede ribkanter på, ligesom halsåbningen er med bred rib.

Og det er der kommet denne dyb lilla stjernekjole ud af:


Den er oveni pyntet med 3 pink stjerner som matcher ribben. Og nu er der kun at afvente Almas reaktion på kjolen, som jeg har købt pink matchende strømpebukser til. Mon hun vil have det på til mormor og morfars 2x60-års fødselsdag på lørdag?

Leave a comment

kreahygge med snotboblen

Dagens plan røg lidt i vasken da Villads startede dagen med snot og gråd :o( Og så sadler man jo bare om. Den lille basse tuller idag roligt rundt herhjemme med blussende kinder og snotnæse. Og så hygger vi bare så godt vi nu kan, ham og jeg. Dvs mor her klipper kommende kreaprojekter, imens Villads sidder med ved bordet og putter raslende kugler i bøtter og hviner højlydt når han taber dem, så jeg må samle op. Men han er ikke på toppen, og jeg håber på han tager en lang og solid middagslur!


Men lidt projekter er nu klippet og ligger pakket i poser og klar til syning. Jeg er igang med at klippe en stak, som så kan ryge igennem maskinerne, ved en forhåbentlig kommende kreadag. Og der skal klippes lidt mere - for jeg er jo optimist og tror på at jeg kan nå at sy meget!

Udenfor skinner solen og bladene på træerne skinner smukt imod den blå himmel i røde, gule og brune nuancer - det er vidunderligt vejr! Jeg elsker efteråret med de fantastiske farver, de lidt kolde morgener hvor man begynder at påtænke hansker, men endnu ikke helt har brug for dem. Og at jeg stadig kan være heldig at kunne sidde i en stol i haven, med en varm kop kaffe og nyde solens varmende stråler i ansigtet.

Leave a comment

prototype

Ja jeg må bare indse at Villads har en helt anden figur end de to store, og derfor fungerer de hjemmebiksede mønstre jeg har lavet bare ikke på ham. Så jeg er gået igang med at lave et buksemønster baseret på et mønster på knickers fra Ottobre 3/2013. Har sammentegnet det, og forlænget benene. Og syet et par prototypebukser i en rest stribet babyfløjl. Og jeg kan faktisk ikke selv li' bukserne - synes de er grimme og var tæt på at smide dem ud, da de manglede at blive lagt op. Men blev alligevel for nærrig til at smide ud, så de blev lagt op med en bred løbegang med elastik i, da de selvfølgelig også lige var til den korte side. Sådan er det jo når man forsøger sig frem, og det er netop formålet med et par testbukser.

Men bukserne sidder super fint på Villads: her har han dem på inden oplægning, bare lige for at se.


Og så lige de færdige bukser med en bred løbegang og let strammet elastik.


Og så gik jeg all-in!! Syede en super kæk body med biler og orange stjerneærmer.


Men det var alligevel som om det er lige voldsomt spraglet - selv for en farveglad kreapige som mig. Så jeg ledte i gemmerne, og fandt sørme en brændt orange tyk jersey - og syede en helt ensfarvet body dertil. Dejligt med en tyk body, nu det begynder at være så koldt. Og Villads kom her til morgen afsted i vuggestue i det nye sæt. Da han så gik rundt derovre og tullede med biler, kunne jeg se at bukserne var for lange og løbegangen smutter ind under hælen på ham, når han bare render i strømpesokker. Så næste buksemodel skal lige tilpasses i benlængden.

Leave a comment

kastanje-hygge

På denne regnvåde efterårsdag har Alma, Alfred og jeg hygget med at lave edderkoppespind med kastanjer. Kastanjerne samlede vi i parken igår, imens vi nød det helt fantastiske solskin. Vi legede en masse på legepladsen og fik brændt krudt af.

Og nu fik jeg så fundet garn, tændstikker og kastanjerne frem og udfordret Alma og Alfred. Og indrømmer blankt det nok mest er mig der har lavet dem, men de har hygget sig og synes de er SÅ flotte. Det er nogle gange de helt små ting der skal til.




Dejligt med lidt efterårs-krea sammen med dem. Nu vil jeg se om jeg kan finde på lidt andre ting vi kan lave med de smukke kastanjer.

Leave a comment

kreativ efterårsferie

Så er jeg hjemme på matriklen igen, efter 14 dages ferie i det græske. Og de sidste 1½ døgn er gået med at gøre rent og vaske tøj. Så nu dufter her af nyvaskede trægulve som er tørret af den klare efterårsluft der er kommet ind af vinduerne idag. Og de smukke efterårsfarver træder frem på træerne i parken lige udenfor mit vindue.

 
Elsker efterårets farver - de er SÅ smukke. Og da jeg handlede i Fakta idag, måtte dette lille græsker med hjem - for lidt halloween skal der vel til..
 
 
Nå men ferien er veloverstået, og desværre levede vejret ikke helt op til forventningerne. Det var den koldeste start på oktober måned i mands minde jævnfør de lokale, så rimelig uheldigt det faldt sammen med vores ferie. Men et par dage på stranden blev det til. Og nogle lange køreture og andre skønne oplevelser er vi rigere.
 
Undervejs var jeg kreativ, havde nemlig medbragt hæklenål og masser af garn. Så der blev hæklet på stranden, på terassen og dybt begravet i sofaen. Smart at have pdf-filer med hækleopskrifter med på iPhonen. Især hvis alle var kommet korrekt med. Men søde Anita fra Anitas Hæklerier, var så venlig at maile dem til mig igen, så jeg kunne hækle løs.
 
 
Her på en af de lokale strande, med 3 lækre unger der legede i strandkanten.
 
Og dette er hvad jeg fik produceret
 
 
Masser af legemad til ungernes pakkekalendere. Intet er helt færdigt, da jeg havde glemt en nål og manglede fyld. Var endda ved at overveje at runde en Ikea vi kørte forbi på en tur, bare for at købe en pude og bruge fyldet! Men det hele skal gøres færdigt snart, med de sidste detaljer. Der er 3 isvafler, 2 træstammer, 1 jordbærkage, 1 flødebolle, 3 små kiks, 1 melonskive, 1 pære, 1 æble, 3 rugbrødsmadder, 1 pomfrit (nemmere at lave når der er en nål i nærheden), 1 tepose og et spejlæg. Glæder mig rigtig meget til at gøre det færdigt, og lave endnu mere. Har netop bestilt mere garn hos Figosmor - som lige nu har tilbud på det Catania garn jeg bruger.
 
Så nu venter jeg på nye garnforsyninger og så skal der hækles løs. Glæder mig allerede til ungerne skal have deres pakker i december.

Leave a comment
Leveret af Blogger.

Søg

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.